Hakuna Matata - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Bjorn Cornelissen - WaarBenJij.nu Hakuna Matata - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Bjorn Cornelissen - WaarBenJij.nu

Hakuna Matata

Door: bjornenesmee

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

24 Maart 2011 | Australië, Adelaide

Hakuna Matata, heb geen zorgen!

Wederom bedankt voor de reacties! Dat doet ons erg goed.

Hier weer een kort verhaaltje uit Down Under.
Wij hebben weer een avontuurtje van 3 dagen beleefd. Wij zijn namelijk naar kangaroo island geweest met een tour (we hadden dus geen zorgen over de planning). Naja eiland, het is net zo groot als de helft van Nederland met maar 4000 inwoners. Maargoed het is een eiland.
Na een hobbelige rit met de ferry (Esmee had even zorgen over haar evenwichtsorgaan), zijn we naar de alcoholshop gegaan om wat wijn te halen voor de avonden (ook belangrijk). Met een gezellige groep van 12 en een leuke gids zijn we vervolgens naar een mooi strand gereden om daar even rond te kijken, waarna we de hoogste berg beklommen hebben van het eiland (heleboel traptreden) voor een nog beter uitzicht (beetje bewolkt maar goed).
Toen zijn we gaan snorkelen. Niet iedereen wilde snorkelen omdat het erg winderig en niet heel warm was. Maar het water was heerlijk en we hebben mooie visjes, krabjes en planten gezien!

Nadat we met geluk een echidna gespot hebben (even googlen mensen) hadden we erna heel veel bezoek van kangaroos. Het is tenslotte Kangaroo Island.
We zijn toen naar ons cottage gegaan waar we de nacht door zouden brengen. Lekker in de middle of nowhere. Na een flinke bord pasta welke door de gids bereid was met hulp van de groep hebben we nog verder gekeken voor kangaroos en koala's en een stukje verderop ook voor pinguins. Leuk leuk en alledrie gespot!
Toen kwam het grote avontuur. Slapen in de buitenlucht, wat wij tweeen deden met nog 2 Zwitserse meisjes. We konden niet makkelijk slapen.
Dat kwam niet doordat we bang waren. Ook niet omdat er Possums (ook googlen) langs ons liepen en sprongen. Ook niet omdat er muizen over onze swags liepen. Maar doordat er binnen 4 Chinezen zaten te krijsen en huilen omdat er binnen muizen rondliepen. Erg vervelend. Wel schattig, 4 chinezen op de bovenste bedden bij elkaar :P
Ook waren er 2 meiden die bang waren en in de bus zijn gaan slapen. Ironisch genoeg hadden ze later een muis in de bus. Die hadden ze per ongeluk zelf meegenomen met de bagage. Lachen gieren brullen dus.

Na deze leuke nacht (want het buiten slapen zelf is erg leuk tussen al de dieren), wakker te zijn gemaakt met een bijpassende song uit de Lion King en een stevig ontbijt zijn we naar de seal bay gegaan. Daar konden we tussen de zeeleeuwen lopen. Erg mooi en schattig die jonkies.
Daarna stond ons een grot avontuur te wachten. Met een gids de grot in om daar info te krijgen en stalagtieten en stalagmieten te bewonderen.
Daarna lekker Mexicaans gelunched met wraps en kip van de bbq.
Dit hadden we nodig voor de bushwalk naar een mooi afgelegen strand.
Op de route nog gezocht naar de black tigersnake die daar veel zitten (in top 5 meest giftige slangen, doodt binnen 25 minuten). Helaas de slang op de route niet gezien, maar toen we net in onze bus zaten om verder te gaan kwam een vrouw vertellen dat er een black tigersnake vlakbij zat. Dus snel uit de bus en eropaf. Erg mooi en veel geluk gehad dat we de slang in het echt hebben gezien, ondanks er erg veel slangen daar zitten zie je ze niet vaak. We hebben ons leven op het spel gezet om jullie straks foto's te tonen van de slang. Gelukkig heeft de slang ons niet gebeten. Hakuna matata!
Daarna naar onze tweede overnachtingsplaats, wat iets luxer was. Wc's en douches met beplanting. Daar een lekkere bbq gehad met natuurlijk kangaroo vlees. Er zijn immers genoeg kangaroos daar, en het vlees is goedkoper dan kip en rund.
Met een lekker wijntje bij de openhaard nog gezellig gekletst met de groep (Chinezen, Australiers, Zwitserse, Nederlander en Zweedse).
De laatste dag was het erg winderig en wisselvallig met veel regen. Maar we hebben erg veel geluk gehad want elke keer als we de bus uit gingen voor een hotspot was het droog of maar een beetje miezerig.
We zijn die dag naar wat mooie uitzichten geweest en naar rare rotsen. Ook hebben we nog een zeehonden kolonie bekeken waar we bijna wegwaaiden. Wel mooie hoge golven gespot.
Om het avontuur af te sluiten zijn we gaan sandboarden. Ook daar was het droog en zonnig. De duin waar we vanaf gingen was lekker steil die dag. Dus hop sandboard (snowboard) onder de voeten en gaan met die banaan. Erg leuk om te doen!!
Hierna hadden we een lange weg terug voor de boeg. Maar de leuke muziek inclusief de hakuna matata song en de overgebleven bbq worsten maakte alles goed. Helaas zat ons avontuur erop. snik snik.
Het voelde echt alsof onze vakantie erop zat. Dat is het vreemde ervan als je na een tour terugkomt in je eerdere hostel. Voelt een beetje als weer thuiskomen na een vakantie.
De avond in de woonkamer gezeten en toevallig kwam iemand met de bij dit avontuur aansluitende film de Lion King aanzetten. Die dus gekeken en een traantje weggepikt natuurlijk. :P

De volgende dag in Adelaide (vandaag dus) uitgeslapen en naar de bibliotheek (worden we slim van) en naar een museum geweest over aboriginals, Egypte, de oceaan, dieren en mineralen en meteorieten. Het was tenslotte gratis. Jep we zijn en blijven Nederlanders ondanks we al bijna een maand in verweggistan zijn.
Oeps, het verhaal is iets langer geworden dan verwacht, maar dat vinden jullie vast niet erg.

Voor degene die wil weten wat ons volgend avontuur wordt: Zondag vertrekken we naar Alice Springs voor een 5 daagse tour naar o.a. uluru (de bekende rode rotsen in de uitgestrekte woestijn in het midden van Australie). Natuurlijk gaan we daar ook weer buiten slapen tussen de slangen, possums en spinnen. Hakuna Matata.
Na de tour vliegen we door naar Perth. Dat avontuur brengt ons weer meer dan 5000 kilometer verder.
De foto's komen nog op de site, morgen of overmorgen gaan we kijken voor sneller internet.

Groetjes Timon en Pumba

en Hakuna Matata

P.S. als jullie nog spelfouten vinden vertel het even. Bjorn heeft getypt en heeft lak aan spelfouten (als het maar duidelijk is wat ik bedoel toch?) en Esmee kan niet tegen spelfouten dus ik (Bjorn) moest veel verbeteren. Grr. Help!

(Bezoek aan de bieb heeft dus geen vruchten afgeworpen haha, aldus Esmee. Maar ze vindt Bjorn nog wel heel lief hoor!)

• 24 Maart 2011 - 11:29

Elly:

Heeey Bjorn & Esmee!

Wat leuk om te lezen al die verhalen :) Ben heel benieuwd naar de foto's, hele belevenis lijkt me in de buitenlucht slapen daar. Geniet nog van jullie reis!

Groetjes Elly

• 24 Maart 2011 - 11:42

Maartje Vullings:

Klinkt geweldig daar allemaal! Super wat jullie allemaal meemaken! Geniet er maar lekker van en ik ben weer benieuwd naar jullie volgende verhaal!

Groetjes Maartje

• 24 Maart 2011 - 13:49

Bjorn En Esmee:

Bjorn vond het trouwens leuk om te lezen bij de vorige blogreacties dat hij gemist wordt bij praxis. Hij mist zijn clubje ook.

En Sander, Esmee heeft idd aan je gedacht en aan Max gevraagd of ze stageplekken hebben daar. Maar helaas, nope. Maar Max weet wel dat ik een broertje heb die into de filmindustrie is. Maar of dat helpt?

En pa en ma van Neerven, geef ons oma maar een knuffel van ons.

Ow, trouwens net gekeken naar weersverwachting in Alice Springs van volgende week. 29 a 30 graden!!! Finally!

• 24 Maart 2011 - 16:04

Giel En Helma:

Hoezooo... te lang verslag ???
    Keimoiiiiiii.........
    Vooraldoorgaaonnn......
    Goi metien ff google op Echidna ??
    Ben beneit wa da nou wer is........
    Wij wense ollie nog veul shik op jullie neië avonture !!
    Cheerio !!
    Fans from
    BjornenEsmee goes to Australie !!!!

• 24 Maart 2011 - 19:01

Milou:

Hahahahahaha ik ga geen commentaar over de grammaticale inhoud van de tekst geven. Daar begin ik niet aan ;)

Inhoud daarentegen! Wat een avonturen! Wel jammer dat ik er geen foto's bij kan zien!

xx

• 24 Maart 2011 - 19:27

Wendy:

Leuk, leuk, leuk! Geniet! :) maar zo te zien lukt dat heel goed!

Liefs

• 24 Maart 2011 - 21:14

Mam:

Kangoeroes kijken en vervolgens opeten.....????? Daar hebben we het wel over als jullie weer thuis zijn!!

• 24 Maart 2011 - 21:15

Gilian En Roel:

Kllinkt erg goed :)
    Leuk dat jullie naar Alice Springs gaan. The outback is zeker al de moeite en het geld waard :) Met welke organisatie gaan jullie? En zeker naar de bieb vanwege het gratis internet? Haha.
    Leuk dat jullie in een swag hebben geslapen, vet he? Geniet ervan!!! Kings Canyon is echt heeeeel mooi.

In Perth moet je naar de Shipwreck Galleries gaan, gratis museum over Nederlandse scheepwrakken (o.a. Batavia). En Rottnest Island is ook aan te bevelen (op dinsdag is de ferry veel goedkoper), quokka's spotten en snorkelen!!

• 24 Maart 2011 - 22:44

Loes En Teun:

Stelletjes guppen! (nee loes, stelletje, zonder -s) Misschien waren er wel meer, maar goed...echt super vet wat jullie gedaan hebben, en jullie tour klinkt ook echt gezellig! Veel plezier met hupsen en tot snel! Knuffels!

• 25 Maart 2011 - 08:42

Robin:

Hahaha! Zo te lezen ontstaan de eerste irritaties:P? Succes Bjorn, ik heb door de spelfouten heen gelezen, het langere verhaal heeft een hoop goed gemaakt;). Weer ontzettend gaaf om te lezen wat jullie daar allemaal meemaken! Het klinkt erg 'Steve Irwin' achtig (pas op voor pijlstaartroggen). Ik ben benieuwd naar jullie woestijn avonturen!

• 25 Maart 2011 - 08:54

Karlijn:

Geweldig!! Jeetje, echt heel gaaf.
    Veel plezier met het buiten slapen en laat je niet te veel bijten door de zandluizen.. :p ;) hihi

Xxx

• 25 Maart 2011 - 09:36

Serena:

Heej lieverds!!

Leuk zeg tussen de beestjes slapen buiten!! Maarre kangaroe vlees gegeten?? Ik zat met verbazing te lezen... of ben ik nu een pescotarische zeur?? Maar hoe proeft dat dan?? Taai??? ;)
    Maarre het valt mee met de spelfouten, moet eerlijk zeggen dat het me niet is opgevallen! Heel veel plezier in Alice Springs!!

Kus Serena

• 25 Maart 2011 - 10:44

Aniek:

Waaauw, wat een super ervaringen zeg! Alleen dat kangaroo-eten gaat er bij mij echt niet in :P
    Heel veel plezier nog, ik ben duidelijk strontjaloers!
    Liefs! x

• 27 Maart 2011 - 21:36

Marthie:

Jullie maken wel heel veel spannende dingen mee daar Down Under.
    Ben benieuwd naar de foto's.

Geniet er maar lekker van, heel veel groetjes van Marthie

• 28 Maart 2011 - 07:38

Tjard:

Hoe Vet!!!

Leuke foto's van de Remarkeble Rocks. Kangaroo Island RULES. Veel herkenning.
    Echt een tof verhaal. Was zeker leuk om te lezen en die spelvaute vind ik niet zo heel erg want daar lees ik wel overheen. Ik ben jaloers op jullie black tiger snake. Op de foto lijkt ie super lang. Wel fijn dat ie van de camera weg glijd.
    Kwamen jullie ook uit little sahara desert met zand diep in je oren?
    Ik denk dat ik ook in dat museum ben geweest maar dat zien we wel wanneer jullie weer met de foto's thuis zijn.
    Echt gaaf. I'm waiting for Uluru.

Greetz Tjardo

• 30 Maart 2011 - 09:16

Leon:

Hola travellers,

Erg leuk om jullie verhalen te volgen, mooie tours en leuke avonturen met dat slapen in de bush.

Als je het sandboarden leuk vind, vergeet dan niet te gaan golfsurfen, bij voorkeur aan de South Coast, is erg mooi om te doen.

Enne Bjorn, trek je niets aan van spelfouten, we snappen precies wat je bedoelttddtttt, goede manier voor Esmee om van wat "Controle Freak"gedrag af te komen :-).

Heel veel plezier nog daar Down Under, enjoy Uluru, erg mooie plaats met veel betekenis voor de Aboriginals. Er loopt een hele mooie wandelroute om de rots heen die je in een paar dagen kunt lopen, tentje/swag mee.

Groeten Leon (AMV Team)

• 30 Maart 2011 - 09:16