Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Bjorn Cornelissen - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Bjorn Cornelissen - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Door: bjornenesmee

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

19 Maart 2011 | Australië, Adelaide

Jeey, eindelijk kunnen douchen en internetten! Na ons leuke avontuur in de Wicked Campervan, waarmee we de Great Ocean road hebben gedaan.

Dit avontuur begon vorige week woensdag in Melbourne, waar we dit busje moesten ophalen. Alleen stom, stom, we hadden het maandelijks pinlimiet (Bjorn's creditcard) over het hoofd gezien. Dus we konden niet meteen het hele bedrag betalen. Een optie was om het busje die dag mee te nemen en de volgende dag terug te komen om de rest te betalen. Na wikken en wegen dit maar gedaan, maar wat baalden we.
Maar niet voor lang!!! Want toen we in het dorpje Werribee op een goedkope camping kwamen, ontmoetten we Max de Cameraman. Hij nodigde ons uit voor BBQ. Lekker lekker. Uiteindelijk flink wat vlees, aardappelschotel en sla gegeten onder het genot van goed bier en lekker wijn. En super gezellig was dat! Laat op de avond nam Max ons mee naar zijn werk: Channel 7. Toprated nieuwskanaal in Melbourne en e.o. Daar mochten we de regiekamer en studio zien. Hoe gaaf! Normaal mogen daar geen mensen in komen. Zelfs bazen en medewerkers niet. Want de regiekamer was het knooppunt van Australie. Als daar een verkeerd knopje ingedrukt werd, kon alles plat liggen.
Daarna ook nog in zijn 4x4 een rondleiding gehad door Melbourne inclusief zijn appartement van 6 ton kunnen zien. En die capaccino die hij ons aanbood in de stad was overheerlijk!!

Na lekker geslapen te hebben in ons busje zijn we even terug gegaan naar Melbourne om het busje te betalen. Moesten wel nog even een duur belletje doen naar Rabobank om creditcardlimiet te verhogen, maarja.

Maar goed, de Great Ocean Road. Die was ook helemaal geweldig. Eerst in Torqua en Anglesea begonnen. Waar we strandwandelingen gemaakt hebben en waar het al goed bergachtig werd. Vervolgens na verblijf op een camping een waterval bezocht in Lorne. Mooi! Alleen jammer dat het weer niet uitermate goed was. Veel wind en weinig zon. De zaterdag werd dit goedgemaakt met 27graden. Lekker stranddagje dus in Wye River. En erna stiekem (en dus gratis) gedoucht op de camping die naast het strand lag. Daarna vlakbij Forrest, in de middle of nowhere op een gratis kampeerplek geslapen. Nog eten aangeboden gekregen van de buurman. Nice!

De dag erna naar Marriners Falls geweest. Ook weer een mooie waterval. Daarna op het strand van Apollo Bay gezeten, wel weer lekker frisjes daar. :(
Op weg naar onze gratis kampeerplek zagen we eerst koalas in de bomen vanuit de weg. Spectaculair! Maar een koala net voor je auto is nog spectaculairder. En dat schattig beestje bleef daar maar zitten op de weg. We hebben er een foto van, dus die volgt zsm!
De volgende dag hebben we een wandeling gemaakt door een regenwoud, mega dikke bomen daar. En 's avonds surfers gespot op de uberheftige golven.
Weer een dag later hebben we de Otway Tree Top Walk gedaan. Dan loop je op een loopbrug door de boomtoppen heen, tot 47 meter hoog. Daarna de Triplet Falls (waterval) gezien, de mooiste van allemaal!
En ja, ook de welbekende 12 apostelen gezien (metershoge rotsen in de zee) en Loch Ard Gorge (even googlen jongens). Na een nachtje slapen op een luxere camping zijn we naar Bay of Island en de London Bridge (apostel die op die Engelse brug lijkt) gegaan. Na boodschappen doen in Warrnambool zijn we doorgegaan naar Portland. Daar een 2 uurs wandeling gemaakt langs de cliff, eigenlijk om zeehonden te spotten, maar die waren die dag blijkbaar op vakantie. :P
Deze nacht in het National Park van Nelson geslapen. Zelf kampvuur gemaakt en hierop gekookt. Lekker!!!
Bjorn heeft nog zijn welverdiende biertje gedronken bij het vuur.
Toen bedtijd, en dus geslapen tussen de possoms, kangaroos en koalas. Gezellig! Ze liepen ook langs ons busje. Possoms maken geluiden alsof er een wild zwijn uit het bos komt, qua schreeuwen en krakende takken.

Toen zat het er alweer bijna op. De laatste 2 dagen flink wat kilometers gereden (500km) om in Adelaide te komen. Overdag nog wat dorpjes (waar we lieve en gezellige locals hebben ontmoet) bezocht en langs de weg geslapen. Erg lastig slapen als er possoms onder je auto liggen te knagen.

Pff, lang verhaal voor ons. :P Maar wel meteen voor 10 dagen. Volgend verhaaltje zal over Kangaroo Island gaan en ons leventje in Adelaide.

Leuk om jullie reacties te lezen! Dat doet ons goed! We hebben niet genoeg tijd om iedereen persoonlijk te antwoorden, maar we doen ons best. En we denken aan jullie! Foto's komen op:

Omdat uploaden hier traag gaat sturen we een DVD met alle foto's naar NL en proberen we hier een selectie op deze website te plaatsen. Het duurt dus even voordat alle foto's online zijn.

We gaan een bammetje eten! Houdoe!
Groetjes en xxx Bjorn en Esmee

• 19 Maart 2011 - 02:58

Rob V Kempen:

Ay mate.

Alles goed daar? Groetjes vanuit China uiteraard :D :D

Max de cameraman jah, mooi verhaal hehe.

Ik kijk uit naar de DVD (zal wel even duren voordat ik em zie, maartoch)

groetjes
    Rob

• 19 Maart 2011 - 04:27

Ireen:

He Esmee!

WOUW! Langs de weg slapen in een Campervan met knagende diertjes onder je..! Vet man!

Groetjes vanuit de nachtdienst!

• 19 Maart 2011 - 04:27

Ireen:

He Esmee!

Groetjes vanuit de nachtdienst!

• 19 Maart 2011 - 08:51

Wendy:

Heee Bjorn en Esmee,

Zo te horen hebben jullie het prima naar je zin... en wat een avonturen beleven jullie. Leuk, leuk, leuk! :)
    Nog heel veel plezier!

Liefs Wendy

• 19 Maart 2011 - 09:15

Bjorn -Esmee
    Alles goed bij jullie nog een fijne vakantie.
    Mijn vakantie is bij om

Groetjes vanuit Rawai Phuket Thailand

• 19 Maart 2011 - 10:55

Karlijn:

Heey luitjes!! :p

Klinkt echt super tof!! In 3 weken al zoveeeel gezien.. pffff
    Wel heel gaaf als je dan ook nog van die hele toffe mensen tegenkomt die je overal en nergens mee naar toe nemen!

Xxxkes

• 19 Maart 2011 - 14:31

Laura:

En Esmee... heb je nu eindelijk je tv debuut gemaakt bij max de cameraman? Je hebt je zeker toch wel eerst uitgeschreven bij Harry Klooster!

Zo te zien hebben jullie het ontzettend naar je zit, ga zo door! Heel veel plezier nog!

Groetjes Laura

• 19 Maart 2011 - 18:05

Giel En Helma:

Hoiii Bjorn en Esmee ! !

Loch Ard Gorge.......
    Gaaaaaaffffff !!! Moiiiiiiiii !!!
    Elke dag kieke wai op..... bjornenesmee.
    waorziedegullie.nou ??
    zien dur al moi ân verslaaft !!
    Hielemol geweldig wa gullie al gezien/mitgemâkt hebbe !!
    We kunne nie wachte opT volgende
    beriggie........
    Moiiiiiiiiiiiiiiiiiiii............

• 19 Maart 2011 - 18:38

Lies:

Hey Bjorn en Esmee, super leuk om jullie reisverslag te lezen zeg, ben best een beetje jaloers op jullie. Wat leuk om dat allemaal te mogen meemaken. Geniet er maar lekker van want dit maak je niet vaak mee.
    Enne ik mis je best wel bij px.
    Doei doei.
    Groetjes van Lies

• 19 Maart 2011 - 23:11

Loes En Teun:

Jeeeeeejjjj! Super nice tussen de beestjes kamperen, kijk maar uit dat ze je biertjes niet opdrinken of je boterhammen jatten! Veel plezier daarzo!

Dikke knuffel!

• 20 Maart 2011 - 01:18

Bjorn En Esmee:

Haha, leuke reacties! Helaas heeft Esmee niet haar debuut gehad, ze is de castingbureaus ook een beetje ontgroeid, haha!

Niet alleen slapen in de campervan was een avontuur, ook het rijden ermee. En daar bedoelen we niet het links rijden mee, want dat ging erg goed. Nee, onze 5de versnelling was kaduuk. Dus hij rammelde als een gek na 80 km per uur. En zuipen dat die deed. Maar zoals Bjorn tijdens de rit al zei: without 5th gear you'll have no fear! Dit hebben we dan ook in het busje op het plafond geschreven, bij de andere kreten van andere huurders. :P

Ow en wat heeft Bjorn vannacht fijn geslapen in ons hostel, met 6 dames op de kamer! Lucky boy!
    En verder zijn we beiden nog lucky geweest met een kroegentocht van maar $10 incl. gratis shotjes en bier (normaal minstens $5,50) of wijn per kroeg. Gezellig met de mensen van ons hostel Adelaide onveilig gemaakt. Naakte mensen zien rennen, Australische poppetjes zien paraderen en te dikke vrouwen op de rodeostier zien klunzen.

Take care everybody! En allen veel fun in NL, China, Zuid-Amerika of Thailand.

Xxx

• 20 Maart 2011 - 12:44

Gilian:

Wat leuk dat jullie bij toeval in hetzelfde hostel terecht zijn gekomen! Wen er maar vast aan dat niet alle hostels zo mooi zijn :) En super leuk dat jullie al die dieren al zijn tegenkomen!!!

Wat is het plan nu?

• 20 Maart 2011 - 16:08

Milou:

Oooh tof verhaal!!!! Ik vond het nog een compact verhaaltje. Wel heel tof dat jullie bij die cameraman zijn geweest! En eigenlijk alles wel! Ben heel benieuwd naar de foto's! :P

xxx Milou

• 20 Maart 2011 - 16:23

Koen:

Hey wereldreizigers!! Mooie verhalen en nu nog wachten op de foto's! Langzaam aan begin ik ook wel te smachten naar een snoepreisje haha. Al die verhalen van jullie en uit Zuid-Amerika, China en weet ik veel waar nog meer vandaan. Hier in Nederland is niet meer zoveel te beleven nu de carnaval voorbij is haha.
    Hou maar goed contact met die Max, misschien mag je nog een keertje in zijn huisje bivakeren!

Have fun, hou je haaks en geniet ervan!!

• 20 Maart 2011 - 16:26

Koen:

Hey wereldreizigers!! Mooie verhalen en nu nog wachten op de foto's! Ben benieuwd. Begin wel een beetje jaloers te worden op al die verhalen van jullie en die uit Zuid-Amerika en China. Hier in NL is na de carnaval niet meer zoveel te beleven haha. Ik wil ook wel een reisje maken.

Hou maar een beetje contact met die Max, misschien mag dan nog wel een keer in zijn huisje bivakeren! Beter dan boven de possoms (wat dat dan ook mogen zijn) te slapen.

Have fun, hou jullie haaks en geniet ervan!!

• 20 Maart 2011 - 16:26

Koen:

Have fun, hou jullie haaks en geniet ervan!!

• 20 Maart 2011 - 17:49

Hoi Bjorn Esmee
    Heb je een beetje kunnen wennen aan het links rijden.Valt reuze mee hier in Thailand is het ook links rijden.ik heb de wagen ingeruild voor een motor is veel gemakkelijker.omdat op Phuket te veel auto's rond rijden.
    Ik ga aansataande donderdag weer naar huis jammer.
    Het weer is hier zeer goed 35 graden.
    De maand April word het in Phuket 44 / 46 graden.Daarna begint de regentijd de maand september is de regenmaand.

Heelveel groetjes Andre vanuit Rawai Phuket
    Thailand

• 20 Maart 2011 - 21:57

Sander:

Heeee zus en bjorn!
    ik heb 't idee dat 'you have it to your sin!"
    Ik hoorde dat je naar een studio was geweest? Je hebt toch wel effetjes gezegd wie jouw broertje is hè? Dat ik over 'n paar weken een telefoontje krijg dat ik stage kan komen lopen?

meer foto's!

tot snel!

• 21 Maart 2011 - 07:57

Robin:

Haha, wat cool van die Max! En wat een avonturen weer zeg! Geweldig lijkt me, die great oceans road! Verder sluit ik me bij het commentaar van lies aan;). Veel plezier in Adelaide!

Groetjes!

• 21 Maart 2011 - 12:43

Kaatje:

Hey Bjorn en Esmee!

Wat een gave verhalen weer zeg :)
    Ontzettend leuk om te lezen!
    Hier in NL nu ook erg lekker weer gelukkig! Maaruh ben wel jaloers op jullie hoor :P
    Have a lot of fun!
    X Karen

• 22 Maart 2011 - 16:01

Ferry:

Hey Bjorn en Esmee,

Ik heb jullie site eindelijk ontdekt (was de mail kwijt).

Vette verhalen zeg! Veel plezier daar, maar dat zal wel goed komen..

Groeten vanuit het zonnige Holland

• 22 Maart 2011 - 17:04

Pap En Mam:

hé avonturiers, dat is een mooi begin van de reis. Oma is jaloers op jullie vanwege die koala's...
    En broertje Sander natuurlijk op jullie avontuur met Max!!!
    Griezelig al die knabbelende beesten aan je auto??
    Heb je al vis gevangen Bjorn?
    We horen wel weer wat volgende avontuur is. veel plezier! Liefs uit Bakel.

• 22 Maart 2011 - 17:12

Hoi Esmee Bjorn
    Wat een prachtig avondtuur zeg.
    Morgen voor mij alweer de laaste dag dus nog even genieten bij Nay Harm Baech
    Hoge golven daar.

Groetjes vanuit paradise Sae View Rawai Phuket Thailand.

Andre

• 08 April 2011 - 14:49

Hoi Esmee Bjorn

Zo te horen is het wel naar jullie zin daar achter Nog vel plezier daar
    Groet Andre