Feestende cultuursnuivers - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Bjorn Cornelissen - WaarBenJij.nu Feestende cultuursnuivers - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Bjorn Cornelissen - WaarBenJij.nu

Feestende cultuursnuivers

Door: bjornenesmee

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

24 Juli 2011 | Thailand, Ayutthaya

Hoi luitjes,

Jullie zullen wel benieuwd zijn naar hoe de Full Moon Party was! Nou, daar gaan we nu wat over vertellen. :)

Voordat we op het eiland der feest waren (Koh Phangan) hadden we nog een lange rit van ongeveer 12 uur voor de boeg. Vanuit Ko Phi Phi nog eerst een ferry, dan een bus, weer een ferry en toen een taxi. We waren kapot toen we om 21.30uur bij onze (erg leuke) bungalow waren.
Maar als 2 nieuwsgierige apen zijn we meteen op het strand gaan kijken, zodat we een idee hadden hoe groot en waar de Full Moon Party de dag erna zou zijn. Het was op dit moment eigenlijk een beetje een feestavond zoals op Ko Phi Phi, een beetje top 40 muziek, vuurshows en wederom veel buckets.

De ochtend voor de Party lekker op het strand gelegen, wat een drukte van belang was het daar! Maar wel gezellig en een mooi strand met een lekker afkoelende zee. Het was WARM op dit eiland!
Om 20.00uur waren we klaar om te feesten, allebei met kleren aan die vies mochten worden. Nee, niet alleen van de drank, ook van de bodypaint. Op dit feest is iedereen ondergekalkt met dit goedje dat leuk oplicht onder neonlicht.

's Middags hadden we op het strand nog 2 vrijkaartjes t.w.v. 12euro gekregen voor een of andere DJ die ergens draaide op het feest. (Was een kwestie van een vraag beantwoorden.) We kregen er meteen een redbull flesje bij en 's avonds zouden we nog een gratis drankje krijgen daar. Dus meteen in het begin naar dat strandgedeelte gegaan, waar het overigens niet zo gezellig was. Leuke muziek, maar geen mens te bekennen en het was niet direct aan de zee. Het was meer een doorgang van winkelstraat naar strand (waar is die ticket dan goed voor?). Maar goed, wij gingen ons gratis drankje scoren, lekkere vodka cola met redbull en wat dansen natuurlijk. Toen hadden we het wel gezien en gingen we bodypaint scoren. Voor geen geld 4 potjes verf gekocht en onze armen, benen, gezichten en kleren/schoenen ondergekliederd. Tijd om weer te feesten op het strand. Het was erg lachen om de sleeparea te zien. Dit was een omheind gedeelte waar mensen veilig hun roes uit konden slapen op het strand. Sommigen lagen om 22uur al knock out. Tussendoor zijn we nog teruggegaan naar het DJ gedeelte, waar na 10 minuten ineens tafels en stoelen tevoorschijn werden gehaald om een ingang met ticketcontrole te maken. Waar je eerst gewoon doorheen kon wandelen was ineens afgesloten, tenzij je dus die 12euro dokte. Ammehoela dachten veel mensen.
Wij hadden het ook weer snel gezien daar en gingen terug naar het drukke gedeelte. Lekker tot 3.30uur dansen en chillen met de billen op het zand, met een bucket in de hand. Toen lekker naar bed. Het was een skon fisje.

De dagen erna vooral veel strand en zee gezien. Lekker bruin worden.
Woensdag 20 juli was weer een speciale dag: Esmee werd 25 jaar! Haar ochtend begon met een ontbijtje op bed (lang leve de 7-eleven) en een kaartje voor het hardstyle-feestje Q-Base. :D
Omdat bij een verjaardag taart en koffie hoort hebben we bij de plaatselijke bakkerij een cakeje met cappuccino versnaperd. Een grote slagroomtaart hadden ze daar niet... helaas.
's Middags maar weer lekker strand en 's avonds lekker 'duur' (6 euro p.p.) uiteten geweest bij een restaurant recht aan het strand. Eindelijk weer iets anders dan fried rice of Padthai. Het was een leuke dag!

De volgende dag hadden we weer een lange trip voor de boeg, van maar liefst 24uur! Taxi-ferry-bus naar Suratthani - nachttrein naar Bangkok - trein naar Ayutthaya - tuktuk naar guesthouse. Gaarheid! Deze nacht in de trein was zwaarder dan de nacht naar het zuiden. Erg warm en lawaaierig. Dus de 1e dag niet veel gedaan in het plaatsje.
Gisteren hebben we wel weer actief gedaan: we hebben GEFIETST! Op een gammele fiets met een mandje voorop hebben we verschillende tempels en ruines bezocht. Het was erg leuk en het fietsen zelf was lekker verkoelend met het briesje in de haren. Fietsen in het verkeer gaat goed. Hier geldt de regel: hoe groter en/of hoe sneller heeft voorrang, dus de olifanten die we op de weg tegenkwamen lieten we netjes voor. Deze liepen op en aan met toeristen op de rug vanuit 'elephant palace', waar we vanuit de straat nog even naar gekeken hebben. Een grote tent waar grote en kleine olifanten geketend aan de grond mensen een leuke dag bezorgden.

's Avonds zijn we nog naar een markt gefietst naast de rivier. Er waren weinig toeristen, dus dat was wel een keer leuk! Voor 60 euro cent een lekkere maaltijd gehad, met uitzicht op de tempel aan de overkant van de rivier en de longtailbootjes die voorbij kwamen.

Vanavond vertrekken we naar Chiang Mai met de nachtbus (nachttrein was uitverkocht). Lekker 12uur afzien. In Chiang Mai, wat in het Noord-Westen van Thailand ligt willen we leuke tours doen, waarbij we in ieder geval op een olifant kunnen zitten en daarmee rondtrekken door de jungle.

Nog 5,5 week en dan zit het er weer op, dus we gaan nog even volop genieten hier! Hopelijk genieten jullie nog steeds heel hard mee met het lezen van onze verhaaltjes. Wij genieten in ieder geval nog volop van jullie reacties!

Liefs, ons vanuit Ayutthaya.

• 24 Juli 2011 - 11:01

Mam Uit Bakel:

super allemaal weer! die lange ritten lijken me alleen vreselijk, zeker met die temperaturen. hebben jullie ook foto's gemaakt van die bodypaint?
    geniet er nog van want het begint al een beetje af te tellen?! veel liefs van ons.

• 24 Juli 2011 - 20:10

Wendy:

Jeeeetje wat doen jullie toch allemaal leuke dingen en wat gaat de tijd snel.. nog maar 5,5 week :O. Nou geniet er nog van!

Liefs Wendy

• 25 Juli 2011 - 07:02

Loes:

Super leuk verhaal weer! Jullie vermaken je zo te zien nog goed....heel veel plezier nog de laatste vijf weekjes!!! Dikke knuffels!

• 25 Juli 2011 - 08:54

Milou:

Is het nog maar 5 weekjes? Oh wat gaat dat snel!! Ben wel benieuwd naar fotopaint foto's inderdaad! Klinkt als een heel top feest :) Maar dat klinkt zowat de hele trip al :P

Geniet er nog van!
    Liefs,
    Milou

• 03 Augustus 2011 - 13:22

Marcha:

Hee Bjorn en Esmee!!
    Weer een super leuk verhaal, klinkt heerlijk wat jullie daar allemaal mee maken :)
    Hopelijk ist daar mooier weer als hier ;) Haha vooral regen, dag zomer..
    Thailand klinkt in ieder geval erg mooi!
    Liefs