Carnaval in Sydney - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bjorn Cornelissen - WaarBenJij.nu Carnaval in Sydney - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bjorn Cornelissen - WaarBenJij.nu

Carnaval in Sydney

Door: bjornenesmee

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

08 Maart 2011 | Australië, Melbourne

Alaaf! Ja, we hebben ook hier kunnen carnavallen. Een feest genaamd Mardi Grass (a.k.a. gay parade) was een hot item afgelopen weeekend. Veel lol gehad om de foute gays hier met hun maffe outfits.

Overdag hebben we natuurlijk ook relaxt gedaan. Lekker gewandeld over Bondi Beach. Een stukje buiten de stad omdat we geen hostel meer konden boeken in het centrum, vanwege de drukte rondom Mardi Grass. Maar Bondi Beach was zeker geen straf. Even uitwaaien op het strand en lopen langs de cliff.

De dag erna hadden we een lange bustrip van 14 uur voor de boeg. Naar Melbourne welteverstaan. Maar dat is hier normaal, zo lang in de bus. Lekker kunnen bijslapen ook en ook nog Canberra (erg klein voor een hoofdstad!) kunnen ontdekken tijdens een lunchstop.

Na een nachtje slapen in ons uberluxe hostel (die binnenkort een jaccuzi heeft op de rooftop! kunnen we helaas niet meemaken :( )hebben we Melbourne bezichtigd. Super mooie en gezellige stad. En lekker weer!!! 30 graden! We vermaken ons prima hier.
Morgen gaan we onze campervan oppikken waarmee we 10 dagen langs de Great Ocean Road gaan rijden. Freedom! Genieten van het strand, kleine dorpjes, de natuur en ons eigen private busje. Als dat maar goed gaat met het links rijden. :P

Overigens hebben we een website (thanks Miw) voor onze foto's. Omdat uploaden een drama is hier zijn het er nog niet zo veel. Kopieer onderstaande link:

Hopelijk komen er snel foto's bij!!
Thanks mate, for reading this blog.
xxx Bjorn en Esmee

• 08 Maart 2011 - 07:44

Kim :

Kei leuk om te lezen dat het zo gaaf is aan die andere kant van de wereld ;)

Dus een klein beetje carnaval mee kunnen maken ;)
    bijna het zelfde als eindhoven toch gay's die verkleed zijn ;)

geniet er nog van!!

xx

• 08 Maart 2011 - 08:49

Robin:

Zo te lezen lijkt het alsof jullie al aardig ingeburgerd zijn (al voelt carnaval natuurlijk vrij vertrouwd aan) Nu into the wild / outback! Super tof natuurlijk! Pas op voor crodiles en Steve Irwin's, maar geniet er wel van!

• 08 Maart 2011 - 09:34

Karlijn:

Coowl, Mardi Grass!! Zijn jullie daar dus geweest, zonder dat jullie dat kende?? :D hihih. En Bondi beach.. dalijk komen jullie op tv.. Er is hier zo'n tv-programma op net 5, soort van baywatch maar dan real life :p Ik ben ook superjaloers op het weer.. wij gaan 1 april zelfs nog op wintersport ;) zitten jullie daar met je 30 graden whaha. Geniet ervan!!!
    Groetjes! ook van Jim.

• 08 Maart 2011 - 14:54

Gilian:

Tja... dat van die foto's, dat ken ik! Vervelend he... Er staan overal bordjes langs de Great Ocean Road dat je links moet rijden, dus dat komt helemaal goed! Wat leuk :D Dat wordt koala's spotten!! Let op voor de kangoeroes :)

Ergens langs de Great Ocean Road zit een dierenpark waar ze jonge koala's (en andere jonge beesten) hebben :) En mag je de kangoeroes voeren. Vergeet niet om National Park De Grampians te bezoeken! Rijden jullie door naar Adelaide? Hostel 109 (en de dependance die daar tegenover zit) is een aanrader.

• 08 Maart 2011 - 15:15

Serena:

Heej meetje en bjorn!!

Klinkt allemaal wel erg leuk wat jullie daar uitspoken!! Hahah toch niet onder carnaval uit kunnen komen, zelfs niet in Australie :P
    Maarre lekker weer zeg!! Bende al bruin geworden??
    Enjoy your journey!! Ga fotos blieken!

Kus

• 08 Maart 2011 - 18:35

Familie Toonen:

kei fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen in down under. jaloers dat jullie kennis hebben gemaakt met de hunks van Bondi beach.
    veel plezier de buurtjes.

• 08 Maart 2011 - 19:51

Mam Uit Bakel:

Klinkt allemaal super!
    Leuk die tips van Gilian.
    Enjoy!
    Dikke kus uit het koude kikkerland.

• 08 Maart 2011 - 20:06

Laura:

Hey Esmee en Bjorn

Damn.... 30 graden jeeh dat klinkt wel goed! Leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben! Heel veel succes met links rijden en denk eraan de pook zit nu ook links van je!

Groetjes Laura

• 08 Maart 2011 - 21:09

Loes En Teun:

Hey super nice!

Hier is carnaval echt huge, maar wel anders, met ons energieloze lichaam en vooral zonder iedereen van thuis die ons overal mee heen zeult. Maar wel echt goed, gewoon rustig aan gedaan. Dikke parade gezien...dus vermaken ons wel. Dikke knuffel en veel plezier met jullie campervan!!!

• 09 Maart 2011 - 08:56

Ine :

Hoi Backpackers,
    Wat gaaf zeg. De great ocean road is echt prachtig.
    Wat leuk om jullie te volgen,
    groetjes Ine

• 09 Maart 2011 - 12:18

Dennis En Nancy:

Hey Bjorn en Esmee,

Leuk dat jullie daar ook wat van carnaval hebben mee gekregen.
    Wij zetten onze foto's van carnaval vanuit Oeteldonk op onze hyves dan kunnen jullie ze ook zien.
    Jullie maken het verder allemaal goed zo te lezen.
    Kijk maar uit met dat links rijden dat gaat allemaal net wat anders.

Groetjes van ons vanuit Oss en Oeteldonk.

Dennis en Nancy

• 09 Maart 2011 - 14:49

Robin L.:

Klinkt super allemaal !!!!

Geniet er lekker van samen....
    ..maar dat zal heleeeemaal goed komen ! ;)

xoxo

• 09 Maart 2011 - 18:05

Paula:

Alaaf!

En ook veel gedronken daar tijdens Mardi Grass? :P Leuke foto's joh!

Gaan jullie ook over de Harbour Bridge lopen (de boog bovenin). Heb je speciale gidsen voor enzo. Echt de moeite waard als het mooi weer is.

Heel veel plezier samen!
    xxx

• 10 Maart 2011 - 11:20

Milou:

Whaha is Mardi Grass een gay feest daar? Lol! Dat vind ik wel heel grappig. In Amerika is Mardi Grass echt iets voor de Rednecks. (Die volgens mij een beetje anit-gay zijn.)

Maar jullie avontuur klinkt nog heel leuk! So far :) Ben benieuwd naar jullie verhalen over de Great Ocean Road!

xx Milou

PS jullie wel gemist met carnaval!

• 12 Maart 2011 - 23:15

Marlies:

hallo luitjes, wat klinkt dit allemaal heerlijk 30 graden wauwww en wij maar blij zijn met de 11 graden hier ;-D
    vandaag bij pap en mam geweest en bij oma alles oke! veel plezier en geniet ze
    xx peter en marlies

• 13 Maart 2011 - 09:24

Andre:

Beste Bjorn en Esmee

Betreft links rijden is heel gemakkelijk.
    Omdat het stuur aan de rechter zit.
    Als je maar rekening houdt dat de middelijn rechts van je is.
    Kan er namelijk niets gebeuren.
    Alleen in het begin je snelheid matigen.dan hoef je,je geen zorgen te maken.
    Ik wens jullie een goede reis

Gr Andre vanuit Thailand Rawai Phuket

• 16 Maart 2011 - 20:39

Adrienne:

Zo ik heb je gevonden :D.

Klinkt allemaal goed zeg! Hier wel jaloers met die koude wind brrr. Dat rijden met die camper klinkt helemaal fantastisch. Nou dame en heer geniet er van!

Liefs,
    Adrienne

• 17 Maart 2011 - 22:05

Iris :

erg top en heerlijk om tehoren dat julie het zo goed naar jullie zin hebben
    geniet maar heerlijk en ik mooet nog tot 11 mei wachten maar dan ga ik ok heerlijk 7 maanden met René
    w