Business class - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bjorn Cornelissen - WaarBenJij.nu Business class - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bjorn Cornelissen - WaarBenJij.nu

Business class

Door: bjornenesmee

Blijf op de hoogte en volg Bjorn

02 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Hey folks.
Hier zijn we dan in Bangkok. De megadrukke stad van Thailand.
Vanuit Sydney hadden we onze vlucht naar Bangkok. Het leek een gewone vlucht te worden, maar dat werd het niet!! Het begon bij de incheckbali, waar we te horen kregen dat de vlucht vertraagd was en dat we niet langs elkaar zaten, en dat we even naar een andere balie moesten om dat te herstellen. Balen, maargoed bij deze balie netjes geregeld dat we toch langs elkaar zaten.
Toen zaten we netjes te wachten op de vertraagde vlucht tot we ineens onze namen hoorden knallen door het vliegveld,(Bjorn wou altijd al een keer omgeroepen worden in een airport dus weer een vink)of we even naar de balie wouden komen. Dus wij verbaasd richting de balie gelopen met de vraag: help wat is er aan de hand, hebben we wat verkeerd gedaan???
Wij geven netjes onze tickets af en die worden door de vrouw achter de balie even fijn doorgescheurd.
Maar daar kwamen de mooiste woorden ooit op een airport gehoord.
"Omdat de vlucht vol zit krijgen jullie een upgrade naar business class". WHAAAAAAAAA. Blij Blij Blij dat wij vervolgens waren. Maar we wisten nog niet wat voor iets dat inhield. Meer luxe maar hoeveel luxe?
We zullen het even opsommen.
1. Een zeer ruime stoel die elektrisch bediend kan worden met voetsteun en superveel beenruimte.
2. Een stoel die helemaal plat kan zodat we languit en breed konden slapen.
3. Een stoel met massage van top tot teen.
4. Een groot tv scherm voor ons inplaats van een klein schermpje.
5. Een daadloze soort palmtop om de tv te bedienen.
6. Champagne meteen nadat we gingen zitten
7. Een 3 gangen menu met verschillende keuzen.
8. Eten en drinken van een porselein bord en porseleinen kopjes.
9. Een fatsoenlijk deken en groot kussen om te slapen.
10. Fatsoenlijke toilettas met bulgari spullen, scheermesje scheerschuim etc etc.(Die hebben we dus meegenomen)
11. Tijdschriften in overvloed.
(Foto's ervan komen nog!)

Dat was dus onze fijnste vlucht ooit. Lang leve de goede service van Emirates. Heerlijk genoten, en lekker languit geslapen.
Nadat we in Bangkok aangekomen zijn in onweer hebben we een taxi gepakt naar ons fijne hostel om daar lekker te slapen.
De 1e dag zijn we met de boot naar de Wat Pho tempel geweest en naar grand palace. Dit was erg mooi! Overal gouden boedha's en prachtige gebouwen met veel details. Na het vele lopen door de tempels zijn we lekker bij een straatkraampje pad-thai gaan eten. Erg lekker en goedkoop! s'Avonds nog in de buurt van ons hostel gegeten en wat zitten kletsen met 2 Thaise meiden. 1 ervan heeft een Nederlands vriendje en gaat binnekort zelfs trouwen. Lekker gekletst en daarna terug naar ons hostel om weer bij te slapen.
We hebben wel wat regen gehad afgelopen dagen maar dat wisten we eigenlijk van tevoren al. Het is namelijk regenseizoen in Thailand.
Nu zitten we in een groot winkelcentrum om dadelijk weer lekker wat thais te gaan eten.

Morgen komen Rob en Stephan (vrienden van Bjorn) vanuit China 10 dagen met ons meereizen. Wij hebben er dus zin in!!

Tot weer, en foto's doen we wel weer een keer uploaden!

Groetjes van Bjorn en een gelukkige Esmee (haar grote broer gaat trouwen!)

• 02 Juli 2011 - 08:58

Gilian:

Wat vet :)

• 02 Juli 2011 - 09:38

Milou:

Zoooooo dan wil ik mijn tickets ook wel verscheurd hebben!! Klinkt echt luxe! :)
    Heel veel plezier in Thailand he! Van de druggies afblijven want je komt niet meer terug ;) (Ik heb in de tijd dat ik thuis zat veel NGC gekeken oa naar het programma "Locked up abraod" Bijna al die lui zitten vast in Thailand! haha Dus dat is mijn wijze raad. Neeh grapje! Ff serieus! Geniet ervan! Probeer alles wat je maar kan, want het eten is daar vast veel lekkerder dan hier! Groeten aan Stephan en Rob en gefeliciteerd met je broer! xxxx

• 02 Juli 2011 - 15:07

Karen:

Wauwie! Dan zou ik ook niet tegen sputteren :P Lekker zeg zo'n luxe vlucht!
    Ben benieuwd naar de foto's.
    Een hele fijne tijd in Thailand en de groeten aan Rob en Stephan. Super leuk dat zij met jullie mee reizen. Gezellie!!!

• 02 Juli 2011 - 16:22

Teun En Loes:

Jullie hebben het dus wel goed voor elkaar!!! Echt super, heel veel plezier nog in Thailand!
    Dikke knuffels!

• 02 Juli 2011 - 22:08

Nanette:

Hey!!! Klinkt spannend:P lijkt me lekker lux zitten zo (beter dan op elkaar gekropt te zitten in economy class).
    Jullie nog super veel plezier met zn 2en:D

xxx

• 03 Juli 2011 - 10:15

Mam Uit Bakel:

stelletje bofkonten...de reis begon ook al zo goed in Nederland: overnachting in Dubai! alweer een ervaring rijker! Hoe doen jullie dat?
    Leuk om zover weg ff vrienden te treffen.
    Maak er een gezellige tijd van en luister naar de wijze raad van Milou.
    Liefs.

• 06 Juli 2011 - 15:55

Theo Jeannie Pirlo:

Ja Bjorn en Esmee.
    Je krijgt wat je verdiend.
    En wat luxe is nooit weg.
    Wat zal alles saai zijn als jullie terug zijn in Nederland.
    Of zal dat meevallen en hebben jullie al een stil verlangen om terug te zijn.
    Je Fam en vrienden zullen jullie toch wel gemist hebben.
    Geniet er maar ten volle van.
    Wij wensen jullie alle goeds.
    Theo en Jeannie Pirlo.

• 16 Juli 2011 - 08:33

Karlijn:

Stelletje geluksvogels! Lekker zeg zo'n businessclass switch! Ik zou ook wel even schrikken denk ik.. als mijn tickets ineens verscheurd werden :s Sowieso al omgeroepen worden.. ;) haha
    Esmeetje gefeliciteerd met het goede nieuws! Dat wordt dus een groot feest binnekort :)
    Thnx voor jullie kaartje! Super lief :D
    Veel plezier in Thailand! Xxxx